Salji wow !

kami sekawan

kami sekawan

Selamat Datang :)

WELCOME TO MY BLOG MERANGKAP TEMPAT MELUAHKAN PERASAAN ADE GAKK . weehoO . . SELAMAT DATANG SAYE UCAPKAN ! minx maaf kalau terkasar bahasa yea . . jyeaahhhh . . :D

Friday 25 May 2012

paranormal activity ~(^o^)~

Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum w.b.t, cewaahhh, kemain hah ! eh, jawab salam dulu . hurm , hari ny tarikh bape ary bulan ? 25/5/2012 . cantekk . hari nie nak cerita pasal saya lah , sepanjang duduk kat umah ny buat ape , sume tuh . ohhh , ingat aku duk umah bersenang lenang kah ? TIDAK sama sekali meyh . malam ny kakak-2 sume takde, mcm **** , hahaha , jahat aku ny . so , yg kene masak aku sorg-2 . adess . slalu berdue or bertiga , hahha . tp mkn malam hari nie sgt berkhasiat . nasi + sup kentang + ikan kembong goreng sajaa + sup ikan merah + buah betik . HAHAHAHAHA . terbaekk wokk ! hurm , masak mcm ny boring ohh , tp menyihatkan , yelah , my father sakit oohh . itu yg membuatkan aku lg berat hati nak gerak p blaja ny , yelah , dah duduk lama kat rumah , rasa mcm issyy , sadis lahh . :'( , adehh, tp aku tetap gagahkan diri , jyeaaahh ! 

bila abah sakit , rasa mcm serba salah jeh , aku ada buat dosa byk sangat kea smpi Allah S.W.T nak bg ujian mcm ny , abah nak pegi haji dah , insyaallah raya kedua tahun ny . sebakk , tp biarlah , aku harap haji dia mabrur , insyaallah . nanti kalau aku tasempat buat haji pun , aku dah simpan duit 5ooo bhaii , hahhaa , byk tuh , duit insurans . berkepuk ta keluarkan , sbb mmg taboleh keluarkan , hahhhaa . sabar jelah , ikut nafsu , mmg habis duit tuh . tp fikir-2 balik , baguslah simpan , buat haji nanti ,,  insyaallah . jauh betul aku fikir ny . hahahahaisssyy . :p *man jadda wajadda(sesiapa yg berusaha pasti akan dapat ganjarannya)

wahhh , cerita aku dah melalut , back to story , aku duk umah mula-2 bulan 11 12 dulu mcm ape jeh , hahhaa , mcm org giler ade gakk , sebab tatao nak buatpe , then  masok tahun 2012 , aku dah nekad , nak ... nakk ...... BELAJAR MASAKK ! ! hahaha , mcm2 woo aku dah expert skangg ny . hahaha , yelah , untuk kegunaan masa depan gakk , kebulur suami aku , mampuihh , tak bg nafkah satg . haaha*oke , melalut lagi sudahhh aku dah cuba masak makanan berat , pencuci mulut , haaa ! pencuci mulut paling best adalah , KEK CHOCOLATE MOIST . pehhhhhh ! hahahhaa , mmg sedap ta hengat laa cite dye , tp masa tuh buat sikit sebab nak toraii menoraii jeh , ta sangka pulakk jadi betol2 , ingat hancuss . bersyukur aa kann ? alhamdulillah , sebab yg dpt rasa tuh ikram dgn aku jeh , haaha . :) , bukan itu aje , aku telah menjalani PEPERIKSAAN AWAM CHINA , hahaa , bukanlah , maksud aku , kakak2 aku ny bijakk norr . tiap2 malam dibaginya aku satu ujian BAHASA INGGERIS , mula-2 okay laa kann ? tak kisah aa , sekali kene isi tempat kosong , bukan nak bg A B C D ke hape , kalut lha aku buat benda alah tuh , tp okaylaa , ade aa dpt 15/30 tuh , HAHAHAHAA . *MAMPUSS :)

hurmm , pasnie nak sambung blaja , pastuh nak kerja , pastuh nak kahwin . hahaha , nampak disitu , TUJUAN UTAMA adalah KAHWIN . :p . yelahh , zaman sekarang ny zaman umat manusia yg imannya senipis kulit bawang . bahaya lah ohh , aku nak cari someone yg boleh protect aku ohh , dan aku juga berjanjii bahawa takkan keluar seorang diri lg , sangat-2 DANGEROUS ! taubat tak buat dah . hohooh :')

okaylah , rasenyer dah panjang karangan BM + BI + ROJAK aku ny dohh . dah takkan cerita masa silam , kenangan-2 sume tuh biar terpahat dlm hati sudahh , tagune pon kalau nak bercerita bg satu dunia tahu kann ? so , diam-2 sudahh . hohoho . sekarang , selagi aku ada kat umah , selagi bernyawa , aku ingat lg pesanan kakak tiri aku , " jaga abah, berkhidmat pd dia selagi dia bernyawa" , so , itulah tugas aku sekarang , if aku belajar pon , aku akan buat part time aa keje en ? cari rezeki sikit , aku belajar pun pakai duit sendiri , bukan duit kakk2 aku , duit ayah aku lg laa aku taknak usik , cukuplah dia membesarkan aku sorg2 jeh , slalu dgr , ibu tunggal kann ? tp dlm keluarga aku , ada bapa tunggal yg sangat tabah . . semoga aku mewarisi sifat tuh laa , insyaallah . k , sekian sampai sini , nak resipi inbox jeh , hahaha , kek batik guaa terbaekk wokk , siap sedekah kat masjid lg , resipi dye senang jeh . " masak biar ikhlas , jgn terpaksa , berzikirlah kalau nak potong bawang tuh , hhuhuh , basuh beras baca surah Al-Ikhlas eh? selawat ke atas Rasulullah S.A.W" :)

oke , sampai sini coretan saya ,mungkin lepas ny nak stop japp , hahaa , kalau dah bukak blog , mmg ta sedar diri dah aku ny , Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan , nampak sgt ta sabar nak  puasa ohh . k laa , assalamualaikum . be nice to others . :')

No comments:

Post a Comment

I LOVE BLUEORANGE , haha . . Thanx for reading ! lap airmata tuh dohh . :)